Wat precies de oorspronkelijke intentie is van het elkaar de hand geven weet ik niet. Maar het gaat wat mij betreft om het maken van lichamelijk contact, om elkaar te tonen dat je elkaar vertrouwt. Ik kan er heel slecht tegen wanneer iemand mij begroet met 'luchtzoenen'; alsof het nou eenmaal moet, maar blijkbaar wil die persoon mij niet aanraken. Doe het dan gewoon helemaal niet...
In de winter kan ik niet zonder handschoenen, want ik ben een koukleum. Handschoenen voor de sier, zoals veel gemaakt bij de fabriek waar ik werkte, vind ik erg chique, maar ook afstandelijk. Tijdens de week in Pecs ontmoette ik veel nieuwe mensen op een goede manier, ik werd warm binnengelaten in de fabriek en dat maakte een belangrijke indruk op mij.
Dus ontstond het idee om handschoenen te ontwerpen waarbij het raakvlak tussen twee personen tijdens het schudden van de hand benadrukt wordt, en waarin het handschoenenpaar eigenlijk pas compleet is zodra twee personen elkaar ontmoeten: beide rechterhandschoenen vormen dan een passende puzzel.